top of page
  • orimeyn4

Turhan Murat: Geleceğe dair umudum çok

İnşaat sektöründe müteahhit olarak kariyerine devam eden Turhan Murat, Almanya’dan Türkiye’ye gelme serüvenini canı gönülden anlattı. Murat, Türkiye’nin inşaat sektöründe yakında bir numara olacağını söyledi.


1963 yılında Artvin'de dünyaya gözlerini açan Turhan Murat, çocuk yaşlarında gurbete yani Almanya'ya gitti. Hayatta bir seçim yapmak isteyen Murat, babasının yaptığı inşaat işi ile meslek tercihini seçti. Bu onun için akıllı seçimdi. Çünkü Almanya'da bu mesleğin okulunu okumuş olması, onu bu alanda daha da bilgili yapıyordu.


"Türkiye inşaat sektöründe uzun yıllar zirvede olacaktır" 

Sözlerine kendisini tanıtarak başlayan Turhan Murat, Türkiye'de ayrıca inşaat sektörünün devam edeceğini dile getirdi. Murat "1963 yılında Artvin‘de doğdum. 1967 yılında Almanya’ya gittim. 1983 yılında tekrar Türkiye’ye temelli dönüş yaptım. Babamın inşaatçı olması sebebiyle de 1984 yılı itibarıyla inşaat yapmaya başladım. Bugüne kadar başta inşaat olmak kaydıyla birkaç iş kolunda dediklerim olmuştur. İnşaat sektöründe olma sebebim ise Almanya’da mimarlık okumuş olmam ve babamın inşaatçı olmasından kaynaklanmaktadır. İnşaatın Türkiye’deki geleceği uzun yıllar devam edecektir. Türkiye’deki nüfusun genç olması sebebiyle aile müesseseleri her geçen gün çoğalmaktadır. Bu da inşaata olan talebi arttırmaktadır. Diğer sebepse deprem kuşağında olmamız hasebiyle inşaatların yenilenmesi mecburi olduğu için inşaat sektörü uzun yıllar yine ticarette bir numara olacaktır" dedi.




"Geleceğe umudum var"

Ülke şartlarından umutlu olan Murat, hükümetin atacağı adımlara güvencinin tam olduğunu şu sözlerle vurguladı; "Ülkemizde istikrarlı bir hükümetin varlığı tabii ki geleceğe dair umutlarımı artırmaktadır. Bu sebeptendir ki ülkenin geleceğine geçmişinden daha iyi olacağını düşünüyorum. Bizim yaşımızdakiler görmese de umuyorum ki bizden sonrakiler daha güzel daha güçlü daha modern daha demokratik bir yapıda yaşayacaklardır. Temennim böyledir ve böyle de görüyorum."


"Geçmişini bilmeyen, bugünün şartlarını göremez"

Son olarak gençlere tavsiyeler veren Turhan Murat, geçmiş ile geleceği kıyas etmek için geçmişi tam olarak bilmek gerektiğini savundu. Murat "Öncelikle gençlere şu tavsiyede bulunmak isterim; Geçmişini bilmeyen, bugünün şartlarını göremez. Dolayısıyla bugünü mukayese edebilmek için günü bilmek gerekir. Yani iyi ile kötüyü kötü ile de iyi karşılaştırmak istiyorsan geçmiş yıllarını araştırmak sorgulamak ve dahi buna göre değerlendirmek gerekmektedir. Ticari olarak tavsiyelerimi dinlemek isterseniz de şunları söylemek isterim; Benim tek sermayem, doğru insan olmak ve dürüst olmak. Kendini karşındakinden daha zeki asla görmemek. Ne zaman karşındaki insanı kendinden daha saf görür isen o zaman sen çok yanılmışsın demektir. Her zaman dürüst, doğru verdiği sözlere riayet eden ve her şeyden önce de kendisine yapılmasını istemediği hiçbir şeye karşı tarafa reva görmeyen olmanızı tavsiye ediyorum" diyerek röportajını noktaladı.

6 görüntüleme0 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör

Kommentare


bottom of page