top of page
  • orimeyn4

"En Önemli Şey Empati Kurmak"

Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık bölümünü okuyan Esmanur Aşut, deneyimleri hakkında konuştu. Demir "En önemli öğrendiğim şey, empati kurmanın ve iyi bir dinleyici olmanın danışmanlık sürecindeki kritik rolüydü" dedi.




"PDR bana bir yol sundu" Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık (RPD) bölümünün son sınıf öğrencisi Esmanur Aşut, eğitim süreci, staj deneyimleri ve geleceğe dair planlarını bizimle paylaştı. İnsanlara yardımcı olma isteği ve psikolojiye olan ilgisi nedeniyle RPD bölümünü seçtiğini belirten Aşut, lisede arkadaşlarına sık sık destek olduğunu ve bu deneyimlerin kariyer seçimini etkilediğini söyledi. "İnsanların yaşamlarına olumlu bir etki yapabileceğim bir kariyer arayışındaydım ve RPD bölümü bu hedeflerimi gerçekleştirmem için ideal bir yol sundu" dedi.


"En önemli şey empati kurmak" Esmanur Aşut, eğitim sürecinin oldukça yoğun ve verimli geçtiğini belirtti. Teorik derslerin yanı sıra pratik uygulamaların da önemli olduğunu vurgulayan Aşut, danışma becerileri, psikolojik değerlendirme yöntemleri ve bireysel terapiler konusunda derinlemesine eğitim aldıklarını ifade etti. "En önemli öğrendiğim şey, empati kurmanın ve iyi bir dinleyici olmanın danışmanlık sürecindeki kritik rolüydü" diye ekledi.


"Bu mesleki başarı için kritik bir şey" Aşut, staj deneyimlerinden de bahsetti. İlk stajını bir ortaokulda, ikincisini ise bir rehabilitasyon merkezinde gerçekleştirdiğini belirten Esmanur Aşut, bu deneyimlerin kendisine sabır, empati ve profesyonellik gibi önemli beceriler kazandırdığını söyledi. "Her iki deneyim de bana gençlerle ve farklı yaş gruplarıyla çalışmanın ne kadar önemli ve aynı zamanda zorlayıcı olduğunu gösterdi. Eğitim sürecinde sabırlı ve kararlı olmak çok önemli. Ayrıca, teorik bilginin yanında pratik deneyim kazanmak için staj ve gönüllü çalışmalara katılmalarını tavsiye ederim. Sürekli kendilerini geliştirmeleri ve yeni terapötik yaklaşımları takip etmeleri de mesleki başarı için kritik" dedi.

1 görüntüleme0 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör

Comments


bottom of page