top of page
  • orimeyn4

Burak Yalçın: Türkiye’de tek bir işle yetinmeniz artık zor

Güncelleme tarihi: 14 Oca

Lüks bir otelde resepsiyon olan Burak Yalçın, Türkiye’nin ne kadar şanslı olduğunu anlattı. Ülke şartları gereği sektörün inceliklerini anlatan Yalçın, bu yolda da bir işle de yetinilmeyeceğine de değindi.


1998’de İstanbul’da dünyaya gelen Burak Yalçın, lüks bir otelde resepsiyon olarak iş hayatını sürdürüyor. Yalçın, Türkiye’deki son yıllarda evrilen turizm sektörünü anlattı.


“Bu konuda şanslıyız”

Sözlerine kendisini tanıtarak başlayan Burak Yalçın “Ben Burak Yalçın. 13 Temmuz 1998 yılında İstanbul’da dünyaya geldim. Liseyi turizm otelcilik bölümünde okuduktan sonra üniversiteden de bu bölümden okumaya devam edeceğimi düşündüğümden çizgimi bozmadım. Üniversite eğitimim bittikten sonra staj yaptığım yerde işe başladım ve 2 yıl orada devam ettim. Sonrasında Antalya ve Bodrum geçmişim oldu. Yaklaşık 2 yıl buralarda oldum. Şimdi ise İstanbul’da yaşamımı sürdürüyorum. Biliyorsunuz ki yazlık beldeler dışında İstanbul da bir turizm abidesi. Son yıllardaki Arap furyası hariç birçok ülkeden de gelen yabancıları otelde konaklatıyoruz. Ülkemizin ve hatta şehrimizin bu konumda olması bence çok güzel bir şey. Bu konuda şanslıyız. İşim de bunu destekler nitelikte. Birçok yeni insanla muhattap oluyorum. İngilizceyi bir İngiliz gibi konuşamasam da tam anlamıyla bildiğimi ve konuşabildiğimi de söyleyebilirim. Bu aslında sizin özgüveninizi de arttıran bir şey. Bunun için İngilizce kurslarında vakit öldürmenize gerek yok” dedi.




“Bazen tek iş ile yetinemezsiniz”

Turizm sektörünün içselinin dövize bakmadığını ve Türkiye’nin bu alanda çok şanslı bir konumda olduğunu ileri süren Yalçın “Bizim sektör, dövize pek bakmaz. Kur kaç lira olursa olsun bizde farklı uyruklardan vatandaşlar konaklar ve sonra giderler. Gelir ve giderlerimizde elbet bir dengesizlik söz konusu olacak. Fakat burada da dediğim gibi bizim coğrafik şansımız olan turizm giriyor. Ülkeye bu şekilde döviz de giriyor. Biz de bazen yaptığımız işlerle mesela tur rehberliği de yapıyorum arta kalan zamanlarda. Onlardan da para kazanıyorum. Türkiye’de bazı işler dışında tek bir iş ile yetinemezsiniz artık. Gerçi çoğu zaman böyledir bu. Fakat bu zamanda mecbursunuz” dedi.


3 görüntüleme0 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör

Comments


bottom of page