top of page
  • orimeyn4

"Bu meslek tutku ister"

24 yaşında olan ve gazetecilik mezunu olan Çisem Çiftçi, meslek hakkındaki bilgilerini aktardı. Çiftçi "Gazetecilik kariyerimi daha ileriye taşımak ve ses getiren projelerde yer almak istiyorum" dedi.


Genç yaşına rağmen gazetecilikte atılgan bir kişi olan Çisem Çiftçi, kariyer yolculuğunu, mesleğin zorluklarını ve geleceğe dair planlarını bizimle paylaştı.




Gazetecilik Tutkusu ve Eğitim Yolculuğu

Çisem Çiftçi, gazetecilik tutkusunun lise yıllarında başladığını belirtti. "Haberleri takip etmeyi, analiz etmeyi ve yazmayı her zaman sevdim. Bu tutku beni gazetecilik bölümünde eğitim almaya yönlendirdi" diyen Çiftçi, üniversite yıllarında hem teorik hem de pratik birçok deneyim kazandığını ifade etti.


Yoğun Eğitim Süreci ve İlk Adımlar

Gazetecilik bölümündeki eğitiminin yoğun ve zorlu geçtiğini vurgulayan Çiftçi, "Haber yazma teknikleri, medya etiği, röportaj yapma ve araştırmacı gazetecilik gibi alanlarda derinlemesine eğitim aldım. Ayrıca, üniversite sırasında çeşitli gazete ve dergilerde staj yapma fırsatım oldu. Bu stajlar, gerçek dünya deneyimi kazanmamda çok etkili oldu" dedi.


Mesleğin Zorlukları ve Başarıları

Çisem Çiftçi, gazetecilik mesleğinin zorluklarına da değindi. "Haber peşinde koşmak, doğru bilgiye ulaşmak ve tarafsız kalmak bazen gerçekten zor olabiliyor. Ancak, bir haberi başarıyla tamamlayıp yayınlandığını görmek, tüm bu zorlukları unutturuyor," diye konuştu. Çiftçi, kısa süre önce yerel bir gazetenin özel haberler bölümünde yaptığı çalışma ile büyük beğeni topladı.


Gelecek Planları ve Hedefler

Gelecek planları arasında ulusal bir gazetede tam zamanlı olarak çalışmanın ve belgesel gazeteciliğe yönelmenin bulunduğunu belirten Çiftçi, "Gazetecilik kariyerimi daha ileriye taşımak ve ses getiren projelerde yer almak istiyorum. Belgesel gazetecilik, derinlemesine araştırma yapmayı ve önemli konuları geniş kitlelere ulaştırmayı sağlıyor. Bu alanda da kendimi geliştirmeyi hedefliyorum" dedi.


Genç Gazetecilere Tavsiyeler

Çisem Çiftçi, gazetecilik alanına girmek isteyen gençlere de tavsiyelerde bulundu. "Gazetecilik, tutku ve özveri gerektiren bir meslek. Sürekli öğrenmeye açık olunmalı, çok çalışılmalı ve asla pes edilmemeli. Ayrıca, stajlar ve gönüllü çalışmalar, deneyim kazanmak için harika fırsatlar sunuyor" diye ekledi.

3 görüntüleme0 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör

Comments


bottom of page