top of page
  • orimeyn4

"Bir şeyler yaratmak bana haz veriyor"

Marangoz olan Mehmet Kartca meslekteki tecrübelerini anlattı. Kartca "Küçükken babamın atölyesinde çalışmaya başladım. Ahşapla çalışmanın ve kendi ellerimle bir şeyler yaratmanın verdiği haz, bu mesleği seçmemde büyük rol oynadı" dedi.




Yılların tecrübesiyle mobilya ve marangozluk sanatında ustalaşan Mehmet Kartca, kariyer yolculuğunu, işinin inceliklerini ve geleceğe dair planlarını bizimle paylaştı.


Marangozluğa Giden Yol

Mobilyacılık ve marangozluk mesleğine genç yaşta adım atan Mehmet Kartca, bu alandaki tutkusunun çocukluk yıllarında başladığını belirtti. "Küçükken babamın atölyesinde çalışmaya başladım. Ahşapla çalışmanın ve kendi ellerimle bir şeyler yaratmanın verdiği haz, bu mesleği seçmemde büyük rol oynadı" dedi.


Eğitim ve Ustalık Süreci

Kartca, marangozluk mesleğinin usta-çırak ilişkisi içinde öğrenildiğini vurguladı. "Babamdan ve diğer ustalardan öğrendiklerimle kendimi geliştirdim. Zamanla kendi stilimi ve tekniklerimi oluşturdum. Mobilya tasarımı ve yapımı konusunda hem geleneksel yöntemleri hem de modern teknikleri kullanıyorum," diye ekledi.

Özveri ve Sanatın Buluşması

Mehmet Kartca, marangozluk mesleğinin özveri ve sanatın birleştiği bir alan olduğunu ifade etti. "Her bir mobilya parçası, benim için bir sanat eseri. Müşterilerimin ihtiyaçlarını ve isteklerini dinleyerek onlara en uygun tasarımı sunmak benim için çok önemli," dedi. Ayrıca, kaliteli malzeme kullanımının ve işçilik detaylarının mobilyanın ömrünü uzattığını belirtti.

Gelecek Planları ve Yeni Projeler

Gelecek planları arasında atölyesini genişletmek ve kendi mobilya markasını oluşturmanın bulunduğunu söyleyen Kartca, "Kendi mobilya markamı oluşturarak daha geniş bir müşteri kitlesine ulaşmak istiyorum. Ayrıca, sürdürülebilir ve çevre dostu malzemeler kullanarak doğaya olan saygımı da işime yansıtmak istiyorum" dedi.

Genç Marangozlara Tavsiyeler

Mehmet Kartca, marangozluk mesleğine ilgi duyan gençlere de tavsiyelerde bulundu. "Bu meslek sabır, özen ve sürekli öğrenmeyi gerektiriyor. Gençlerin öncelikle iyi bir ustanın yanında çıraklık yapmalarını ve işin inceliklerini öğrenmelerini tavsiye ederim. Ayrıca, modern tasarım trendlerini ve teknolojileri takip etmek de çok önemli" diye ekledi.


0 görüntüleme0 yorum

Son Yazılar

Hepsini Gör

Σχόλια


bottom of page